Dress Nauraa II


Dress Nauraa II


Material fursan dan dihiasi butang sampul ditangan.

Nursing dan wudhu friendly

Hanya RM115 termasuk penghantaran ke seluruh Malaysia

Harga borong RM77 termasuk kos penghantaran
 Sedikit info mengenai kain fursan
Kain jenis fursan ini sinonim dengan baju jenis abaya /jubah . selalunya jubbah yang datang dari Negara timur tengah menggunakan jenis kain fursan ni. Kepada penggemar-penggemar abaya /jubbah semestinya menyukai kain jenis ini.

Sebab:
1. Kainnya tidak berkilat.

2. Kainnya tidak melekat pada badan.

3. Kainnya berat dan sedikit tebal namun, ciri ini menjadikan apabila dipakai abaya tersebut jatuh dengan elok ke bawah. Selain itu ia dapat melindungi aurat kerana ketebalannya.

4. Kainnya selesa dan sejuk dipakai walaupun jubbah itu berwarna hitam.

5. Agak licin dan jika mahu digosok, lebih selesa jika digosok secara terbalik yakni gosok bahagian dalam abaya kerana tekstur bahagian belakang kain Fursan sedikit kesat berbanding bahagian luar/depan. Apabila diletakkan di atas papan menggosok ia tidak mudah lurut ke bawah.


                                    Kain Fursan ni sukar diperolehi dalam negara kita. Mungkin juga kerana permintaan untuk Fursan hitam di Malaysia tidak begitu banyak. Setakat ini kakchik hanya tahu kain Fursan digunakan dengan meluas di Arab Saudi. Negara-negara Arab yang lain lebih banyak menggunakan Nida, Saudi Crepe, Internet Crepe, Lexus dan Maliki.
Tidak hairan kalau ramai yang balik dari mengerjakan umrah/haji mengenali kain Fursan kerana di sana itulah kain abaya pilihan ramai.


Nursing friendly


Zip ditangan








Tiada ulasan: